A globális létesítménygazdálkodási piac soha nem látott mértékben növekszik és a becslések szerint 2026-ra eléri az 52,9 milliárd dollárt, ami 9,2%-os CAGR (összetett éves növekedési ráta) növekedést jelent. A szervezetek hatékony működésében betöltött kiemelkedő szerepe megkérdőjelezhetetlen, amely a Covid-19 világjárvány után még tovább nőtt. De vajon mi szükséges a megtérülő ingatlangazdálkodáshoz? Mit tehetnek a facility managerek a jövedelmező működés érdekében?
Rendszereinkkel sok éve támogatjuk az ingatlanüzemeltető szakemberek munkáját. Ez idő alatt felhalmozott tapasztalataink alapján összegyűjtöttük, hogy melyek a profitábilis létesítménygazdálkodás legfontosabb elemei, és bemutatunk egy innovatív megoldást, amely ezeket remekül kiegészíti és támogatja.
Hatékony kommunikáció
A facility management a létesítményekkel kapcsolatos egyik központi tevékenység, melynek komplex munkafolyamatai szinte minden területet és részleget érintenek. Ez természetesen azt is jelenti, hogy a létesítménygazdálkodás a szervezetek információáramlásának egyik kulcsterülete. Ha ez a kommunikációs rendszer gördülékeny és hatékony, az a teljes működésre pozitív hatással lesz.
Érdekes adat, hogy 2012-ben – a közösségi kommunikációs technológia radikális átalakulásának és fejlődésének idején -, egy nagy múltú nemzetközi tanácsadó vállalat, a McKinsey globális felmérése alapján, átlagosan 20-25%-al nőtt a hatékonyság a különböző iparágakban. A létesítménygazdálkodást illetően a karbantartásban tapasztalták a legnagyobb változást: szignifikánsan csökkent ugyanis az MTTR (Mean Time to Repair), azaz az átlagos reaktív karbantartási idő. Ez a pozitív változás főként a digitális hibabejelentő rendszerek megjelenésének volt köszönhető, amelyek segítségével a technikusok késedelem nélkül hozzáláthatnak a javításhoz, a munkafolyamat pedig ellenőrizhetővé és visszakövethetővé válik az illetékes szakemberek számára.
Természetesen nem a karbantartás az egyetlen terület, ahol a hatékony információáramlásnak kiemelkedő szerepe van. A jövedelmező létesítménygazdálkodás elképzelhetetlen megbízható és erős alvállalkozói és beszállítói kapcsolatok nélkül, amelyeknek egyik legfontosabb eleme az akadálytalan kommunikáció, mint ahogyan a szervezet vezetőivel, alkalmazottaival és az illetékes hatóságokkal való interakcióban is.
Átlátható üzemeltetés
A létesítménygazdálkodási szakembereknek számtalan működési és kapcsolati rendszert, területet, munkafolyamatot és azok részfeladatait is át kell látniuk ahhoz, hogy munkájukat megfelelően végezhessék. Ez egy több létesítményt üzemeltető facility manager esetén hatványozódik, nem beszélve az ingatlanokhoz és azok bérlőihez tartozó információkról, szerződésekről és dokumentumokról.
Munkánk során gyakran találkozunk azzal a problémával, hogy a szakemberek régi, elavult adatbázissal dolgoznak, amely nem fedi a valós képet az ingatlanvagyonról, az ingóságokról és az épületek állapotáról. Számtalanszor tapasztaltuk például, hogy egy-egy felújítás és átalakítás nem kerül megfelelően rögzítésre a nyilvántartásban. Emiatt hiányos, vagy nem valós adatok alapján készülnek a bérleti szerződések, a beszámolók és más, a döntéseket, illetve az üzemeltetés jövedelmezőségét jelentősen befolyásoló dokumentumok.
Meggyőződésünk, hogy a megtérülő létesítménygazdálkodás egyik alappillére tehát a naprakész, aktuális adatok teljes átláthatósága. Ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy a facility managerek optimalizálni tudják az üzemeltetést és maximalizálni a profitot.
Tervezhetőség és rugalmasság
A kapkodás káoszt és váratlan költségeket szül. Egy jól megtervezett rendszer kialakítása ezzel szemben kiszámíthatóvá és ezzel együtt gazdaságosabbá teszi a működést. Az időszakos és a törvényileg előírt karbantartási munkálatok, valamint a takarítás tipikusan olyan feladatok, amelyek jól előretervezhetőek. Így nem csak a költségeket, de a szükséges emberi erőforrást is tudatosabban és hatékonyabban allokálhatják a létesítménygazdálkodásért felelős szakemberek. A jól megtervezett folyamatok további előnye a jobb nyomonkövethetőség és az egyszerűbb elszámolhatóság is. A teljesítés információi alapján a tervadatok rendelkezésre állnak. A késedelmes, vagy nem terv szerinti munkavégzés egyből kitűnik és azonnal korrigálható vagy számonkérhető.
Ügyfeleink visszajelzései alapján a Covid-19 világjárvány minden eddiginél erősebben rávilágított a tényre, hogy a rugalmasság és a megváltozott körülményekhez való gyors alkalmazkodóképesség is elengedhetetlen feltételei a profitábilis létesítménygazdálkodásnak. Ezt hatékonykommunikációval, stabil üzleti kapcsolatrendszerekkel, nyitottsággal, gyors tanulási képességgel és készenléti tervekkel érhetik el a szakemberek.
Digitális létesítménygazdálkodás támogató rendszerek
A modern facility management aligha lehet jövedelmező korszerű eszközök és rendszerek használata nélkül. Ezek közül kiemelkedik a digitális létesítménygazdálkodás, amely a fenti három alappillért remekül támogatja. Az általunk is kínált, ingatlannyivántartó szoftvermegoldás több oldalról is támogatja a facility managerek munkáját és a megtérülő gazdálkodást:
Hatékonyabb erőforrás menedzsment
A szoftver számos módon segíti az emberi erőforrás menedzsmentet. Nyilvántartja a dolgozók fontos adatait – például a képzettségüket -, amellyel segít a megfelelő szakember kiválasztásában az egyes feladatok elvégzésére. A nagyobb létesítmények esetén helyiségszinten nyilvántartja a személyek elhelyezkedését is. Emellett tervezhetővé teszi az olyan munkákat, mint a rendszeres karbantartás és takarítás, így egyszerűsíti azok megszervezését és a dolgozók allokálását.
Jövedelmezőbb vezetői döntések
A digitális létesítménygazdálkodás teljes átláthatóságot biztosít a facility managerek és a szervezet vezetői számára. Valamennyi kapcsolódó folyamatot és tevékenységet mérhetővé és kimutathatóvá tesz, az adatokat pedig folyamatosan aktualizálja. Vezetői információs riportokkal segíti a menedzsmentet az üzemeltetés optimalizálásában, a szolgáltatások minőségének magasan tartásában a lehető legalacsonyabb költségek mellett.
Hogyan lehet az Ön vállalata is profitábilisabb?
Ha ez a kérdés foglalkoztatja, akkor kérje ingyenes konzultációnkat, amely során egyeztetünk létesítménygazdálkodási igényeiről. A beszélgetés alatt megválaszoljuk kérdéseit és megvizsgáljuk hogyan tudja egy digitális rendszer támogatni vállalata jövedelmezőbb működését.