váltson okos ingatlannyilvántartó platformunkra a hatékony és átlátható vagyongazdálkodásért
Digitális létesítménygazdálkodási szoftvermegoldás
Egy olyan megoldást kínálunk, amellyel teljes ingatlanvagyonát egy helyen, digitális felületen kezelheti. A platform tele van értékes információkkal: az ingatlanok tulajdonviszonyaival, méreteivel, felszereltségével, karbantartási szükségleteivel, az átalakítások történeti adataival, és így tovább. Ennek eredményeként egy pontos, és mindig aktuális összképet kap, amely új szintre emeli a szervezeti interoperábilitást, a napi rutinfeladatok menedzsmentjét, és a hosszútávú döntéstámogatást.
Hogyan profitálhat a digitális létesítménygazdálkodásból?
Hogyan profitálhat a digitális létesítmény-gazdálkodásból?
Átláthatóság, kiszámíthatóság, olcsóbb működés és okos döntéshozatal – többek között ebben is segít a szoftver.
Teljes átláthatóság
Minden egy helyen, felhasználóbarát módon: az összes fontos információ Ön elé tárul, így aktuális képet kap a bérlőktől kezdve az épületgépészeti részletekig mindenről, amire csak kíváncsi.
Egyszerűbb erőforrás-menedzsment
Könnyebben előretervezhetőek a karbantartási munkák, hiszen a rendszer látja, mikor minek jön el az ideje, és az is nyomonkövethető, épp milyen tevékenységek zajlanak. Kollégáinak munkaszervezése sosem volt még ilyen egyszerű.
Megtérülő gazdálkodás
Teljes képet kap ingatlanvagyonáról, az épületek állapotáról, bevételi és költséghelyeiről, így nem csak okosabban tud előretervezni, de jóval költséghatékonyabb működést érhet el – amit a teljes szervezet meghálál.
A rendszerünk alapja: hazai fejlesztésű CAFM megoldás
A CAFM a Computer Aided Facility Management rövidítése, magyarra digitális létesítménygazdálkodásként fordítható. A magyar fejlesztésű rendszer működésének két fő pillére:
A nyilvántartott ingatlanok ArchiCAD-ben létrehozott, grafikus 2D, vagy 3D BIM (Building Information Modelling) állományai, valamint egy adatbáziskezelő által nyújtott, a grafikusból alfanumerikussá alakított, szerkeszthető adathalmaz.
A két fő pillér adatainak szinkronban való frissítése biztosítja a naprakész adatok elérését: a rajzokban frissített szakági adatok elérhetővé válnak a gazdálkodás számára szöveges, számos formában. E szoftver bevezetésével foglalkozunk megalakulásunk (2010) óta.
Okos funkciók a hatékony létesítménygazdálkodásért
Okos funkciók a hatékony létesítmény-gazdálkodásért
A szoftver számos különböző modullal és funkcióval egyszerre több vállalati terület átláthatóságához is hozzájárul.
I.
Funkciók a terület- és eszközmenedzsment támogatására
- Területgazdálkodás:
A teljes ingatlanállomány és a kapcsolódó ingóságok adatkezelése akár országokat átívelően is működik, helyiségek szerinti bontásban, beleértve az adott helyen lévő gépészeti, bútor- és tárgyi információkat, és további kapcsolódó adatokat, mint pl. kiadható területek, fogyasztási információk, munkaállomások száma. - Bérlőkezelés, dokumentumkezelés:
Az ingatlant / tárgyat bérlők kezelése elsődlegesen szerződéseik alapján történik: a teljes bérleti szerződésállomány felvihető a szoftverbe minden adatukkal, érvényességükkel, díjakkal és egyéb szerződéses feltételeikkel. Műszaki, jogi dokumentációk, fényképek csatolása is lehetséges (pl. helyszínrajz, tulajdoni lap, műszaki leírás, digitális fotók stb.). - Eszközkezelés, ingatlanportfólió-menedzsment:
Ez a modul több telephellyel, ingatlannal rendelkező vállalatok, szervezetek ingatlan-portfóliójának közös adatbázison alapuló, egységes standardok szerinti nyilvántartását, megjelenítését, kezelését és lekérdezését teszi lehetővé. - Ingatlanhasznosítás, költséghely-nyilvántartás:
Átlátható felület a tulajdonviszonyok leképezésére, bérbeadás / bérbevétel támogatására, költséghely nyilvántartásra, költséghelyek területfoglalásának kimutatására, vetítési alapokra, illetve kontrolling adatok szolgáltatására.
II.
Funkciók a napi szintű karbantartási feladatok menedzsmentjéhez
Tervezett karbantartás (CMMS)
Digitálisan menedzselheti az épület állagmegóvását és takarítását szolgáló feladatokat, továbbá a törvényileg előírt karbantartási műveleteket (mint pl. liftek karbantartása, felülvizsgálata). Naprakész karbantartási terv alapján folyik a munka, és ez könnyen összevethető a már megvalósult időszakkal, illetve az SLA szintek beállítása egyből láthatóvá és elszámolhatóvá teszi a késedelmes vagy nem minőségi teljesítést.
Munkalapkezelés
A munkalapok egyrészről a szigorú, folyamatos sorszámozású rendben teszik visszakereshetővé és elszámolhatóvá a karbantartási munkákat, másrészről használhatók az összefüggő karbantartási munkák csoportosítására is. Az egyik legfontosabb kapcsolódási pontot biztosítják a pénzügyi rendszerek irányába – mivel a munkalapok költséghelystruktúra-, illetve személyi állományi adatokat is tartalmaznak.
Műszerfal
Napi használatú munkaeszköz a folyamatok követéséhez, a szolgáltatási szint méréséhez, vagy egyes KPI számok folyamatos eléréséhez. Segítségével könnyen leolvashatók a mérőórák és rögzíthetők a közműszolgáltató számlák, jól kivehető színek, valamint kisebb grafikonok mutatják az aktuális állapotokat, folyamatosan frissülve.
Raktárkezelés
Főként a karbantartás-tervezéshez szükséges raktárak és készletek kezelése történik itt, információt biztosítva arról, hogy egy eszköz vagy cserealkatrész rendelkezésre áll-e a kívánt módon, és ha igen, akkor melyik raktárban. Beállítható a fogyások követése, riasztás egy minimális szint elérése esetén, kivételezés vagy bevételezés.
Meghibásodás kezelése
A rendszer webes hibabejelentő felületet is biztosít, amelyen egy saját diszpécserközpont vagy karbantartásért felelős munkatárs hibát jelenthet be. Megfelelő jogosultsággal nemcsak a hiba bejelentése, hanem a hiba kijavításának tervezése, jóváhagyása és a munkalapkezelés is elvégezhető itt.
Karbantartási standardok
Az alkalmazott standardok (pl. VDMA, DIN) alapján történő egységes adatkezelés nagy előnye, hogy a szolgáltatók összevethetők ár és teljesítmény tekintetében, továbbá kiemelhetők olyan berendezések, karbantartási pontok, melyek költségesebben üzemelnek a többieknél – ezzel segítve a hatékony gazdálkodást.
Vevők/szállítók
Ez a funkció a cégek létesítménygazdálkodási szempontból lényeges adatait tartalmazza. Hozzárendelhetők bérleti szerződések, vagy karbantartási és hasonló szolgáltatási szerződések egységárakkal, műszaki tartalommal, egyéb normákkal.
III.
Funkciók minden egyéb erőforrás-gazdálkodásban érintett részlegek támogatására
Pénzügy
A rendszer minden, a műszaki munkákhoz kapcsolódó lényeges pénzügyi adatot képes integráltan kezelni a pénzügyi szemléletű vállalatirányítási modulokkal, mindezt folyamatos adatkapcsolattal, vagy időszakos frissítésekkel. Így pl. elkészült munkák munkalapjainak fizethető státuszát is összeköti a vonatkozó költséghely büdzsével.
Emberi erőforrások
A tervezési és szervezési feladatokhoz a szoftver kezeli az emberi erőforrásokat, főbb tulajdonságaikat, pl. szakképzettségüket. Így könnyen tervezhető az irodák elrendezése, elemezhető az egy főre jutó négyzetméter, vagy pontosan kiválaszthatók azok a szakemberek, akik megfelelő képesítéssel rendelkeznek egy karbantartás elvégzéséhez.
Vezetői döntések
Mivel mérhető és kimutatható a szolgáltatások teljesítménye, a döntéshozatal támogatásához naprakész, pontos adatok állnak rendelkezésre. A trendkimutatások és KPI mutatók a legfrissebb adatokból állnak elő, ezzel támogatva a magas színvonalú szolgáltatás nyújtására és a költségek alacsonyan tartására irányuló vezetői döntéseket.
A rendszerbevezetés 3 fő lépése
Személyre szabott rendszert kap, amelyet kifejezetten a vállalatára jellemző workflow és igények szerint paraméterezünk fel, a következő folyamat szerint:
Adatgyűjtés (épületfelmérés, BIM modell)
Felmérjük ingatlanállományát, és elkészítjük a szoftverhez szükséges BIM-modelleket. Ezeket használja a rendszer az épület tervrajzainak 3D megjelenítéséhez, és ezek használhatók az épület teljes életútja alatt: a tervezéstől a kivitelezési szakaszon át az épületüzemeltetésig – folyamatosan aktualizálva.
Meglévő folyamatok elemzése
Átnézzük az összes vagyongazdálkodásban érintett részleg workflow-ját, és egyeztetünk az aktuális nehézségekről, fejlesztendő részletekről. A felmérés / konzultáció eredménye egy folyamattérkép, amin világosan megmutatkoznak a hatékonyságot rontó elemek. Ezek mind kiküszöbölhetők lesznek a szoftver használatával.
CAFM rendszer bevezetése
Betápláljuk a korábban elkészített 3D adatállományokat és felparaméterezzük a rendszert. A virtuális tervezés, ütemezés és lekérdezés lehetősége megnyílik, ergonomikus webes felületen, amin különböző dashboardokat és jogosultságokat is kialakíthat.
Nézze meg a rendszert működés közben
Az alábbi videóban betekintést teszünk a leggyakrabban használt funkciókba, és egyúttal demonstráljuk, mennyire egyszerű a szoftver használata:
Ügyfeleink, akiknek az átlátható vagyongazdálkodás már alapvetés
KKV-k, multinacionális cégek és az állami szektor alkotják referenciáink nagy részét.
Így használja rendszerünket a …
(esettanulmány bevezető szöveg) Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.
Egyeztessünk létesítménygazdálkodási igényeiről!
Ingyenes konzultációnk során megnézzük, hogyan tudna segíteni vállalatának az említett rendszer, milyen problémákat tudna így megoldani, és hogyan egyszerűsíthetné a mindennapi feladatokat. Várjuk megkeresését!